0471 44 95 77 info@wonk.be

Digital Signage

Laat je boodschap écht opvallen !

Winkels

Digital Signage brengt het beste van digitale media tot leven in uw retail shop.

Als retailer heeft u uiteindelijk maar één doel en dat is het optimaliseren van de klantbeleving. Want een betere customer experience leidt tot echte waardecreatie. Digital Signage brengt het beste van digitale media tot leven in uw retail shop. Overtref de verwachtingen van uw klanten met een unieke state-of-the-art shopping experience en maximaliseer uw winst. ‘Last meter’ marketing, of de juiste boodschap meegeven daar waar de klant zijn aankoopbeslissing neemt is cruciaal. Wij helpen jou daar graag bij! Misschien is een kinderhoekje met een interactief scherm wel een goed middel om jouw klanten rustig te laten kiezen. Een scherm of een interactieve projectie staat altijd opgeruimd. Er zijn heel mooie educatieve mogelijkheden.

Verschillende soorten schermen

Etalage scherm

Voor in de etalage zijn er speciale professionele schermen die voorzien zijn van een extra krachtige lichtopbrengst. De ‘High Brightness Screens’ zorgen dat uw boodschap ondanks het heldere omgevingslicht toch nog goed zichtbaar is.  Wist je dat er ook hele mooie oplossingen zijn om van uw etalage een interactief scherm te maken. Gebruikers kunnen o.a. met behulp van bekende swipe bewegingen in de lucht zelf uw scherm bedienen dat veilig achter het glas staat. Zo blijft uw winkel toch een beetje open zelfs als u gesloten bent!

Professioneel Scherm

Er zijn veel schermen op de markt. Maar speciaal voor digital Signage toepassingen zijn er specifieke schermen ontwikkeld. Deze zijn, door gebruik te maken van speciale componenten, geschikt om 24u/7d te werken. Daarnaast zijn deze schermen ook bruikbaar om liggend of staand op te hangen. Binnen deze reeks schermen is ook nog een groot spectrum aan mogelijkheden. Qua design kan je kiezen uit schermen met een smalle rand of extra platte (dunne) schermen. Ook technologisch zijn er mogelijkheden. Zo zijn er schermen die rechtstreeks met een netwerk (of internet) kunnen verbonden worden en zonder toedoen van een digital signage content management systeem voorzien kunnen worden van mooie beelden.

Interactief scherm

Via een aanraakscherm gaat u in dialoog met uw passant. U geeft hem keuzemogelijkheden om uw zaak of assortiment beter te leren kennen. Aanraakschermen zijn in de praktijk gewone schermen die dezelfde inhoud kunnen weergeven als een professioneel digital signage scherm maar uw passanten worden uitgenodigd om de ‘show’ te onderbreken en zelf op verkenning te gaan. Is het niet geweldig dat uw klant zelf kan ontdekken dat er nog veel meer kleuren zijn van bepaald kleedje. Als u het niet in de winkel heeft kan uw klant uitnodigen om een reservatie of bestelling te plaatsen.

Video Wall

Wilt u echt sfeer brengen. Overweeg dan een videowall. Door de grote van het scherm heeft u een medium in huis dat echt opvalt en mee de uitstraling van uw zaak kan bepalen. Mogelijkheden zijn oneindig. Je kan zelfs een speciale vorm overwegen door schermen in een verband te plaatsen. Genereer effectieve aantrekking met een videowall!

Speciale formaten
  • Stretch scherm
  • Fietswiel scherm
  • Tafels
  • Plafonds
  • Transparant scherm (bv. LG koelkast)
  • Spiegelschermen
  • Totems
Advertentieschermen

U kent ze wel, kleine schermpjes die productinformatie geven. Vaak bevestigd aan een winkelrek of geïntegreerd in een bedrukte display. Het zijn schermen die voorzien zijn van een eenvoudig besturingssysteem, een kaartlezer en/of USB poort. Ze zijn verkrijgbaar in afmetingen van 10 tot 55 inch. Via een menu kan u de werking aanpassen aan uw openingsuren.

Gezondheidzorg

Help patiënten en bezoekers nog beter met beeldscherm informatie

Digitale kaarten

Voorbeelden van scherminhoud voor zorgcentra

* Preventieve gezondheidsinfo

* Informatie over nieuwe technieken/behandelingen

* Noodnummers & Evacuatieplannen

* Contactgegevens medewerkers / diensten

* Patiëntenrechten informatie

* Informatie over wachttijden

* Externe bronnen zoals weer- & nieuwsberichten

* Bewegwijzering

Help patiënten en bezoekers nog beter met de hulp van digitale beeldschermen. Maak het wachten aangenamer door informatie en en goede content aan te bieden in de wachtzaal. Laat vragenformulieren digitaal invullen via een kiosk of tablet oplossing. Zorg dat de juiste weg vinden kinderspel wordt door het gebruik van nieuwe technologieën

Hotels 

Communiceer meer door je gasten nuttige informatie te tonen.

Communiceer meer door je gasten nuttige informatie te tonen aan de balie, in de lobby, in de wandelgang, … Laat uw gasten via interactieve schermen of een kiosk zelf de omgeving ontdekken. Promoot extra hoteldiensten of speciale menu’s in het restaurant. Digitale beeldschermcommunicatie heeft veel voordelen voor hotels en gasten. Geef tijdige en relevante informatie die de algemene gastenervaring vergroot. Zorg ook voor betrokkenheid, waardoor de gasten zich meer verbonden voelen met het hotel. Er zijn verschillende manieren waarop digitale signage kan ingezet worden.

Digitale kaarten

Wanneer gasten voor het eerst in uw hotel verblijven, hebben ze vaak vragen over het hotel en de omgeving. Digitale bewegwijzering kan deze activiteit automatiseren door interactieve kaarten aan te bieden aan bezoekers. Digitale kaarten kunnen zelfs de grootste hotelcomplexen overzichtelijk maken en zorgen dat uw gasten gemakkelijk kunnen navigeren. Strategisch geplaatst bij ingangen en liften, kunnen digitale kaarten ook bezoekers trekken naar andere inkomsten genererende delen van uw hotel, zoals restaurants, bars, spa’s en casino’s.

Digitale displays kunnen worden gebruikt om de gasten informatie te verstrekken over in- en uitchecktijden, openingsuren van restaurant, bar en andere voorzieningen zoals fitnesscentra, cadeauwinkels, kuuroorden en vergaderzalen.

Digitale kaarten

Digitale deurschermen

Wanneer een hotel een huwelijksfeest, conferentie of conventie organiseert, kunnen beeldschermen persoonlijke verwelkomingsberichten tonen en zelfs specifieke berichten voor bepaalde gasten weergeven. Dit kan de belasting aan de receptie gevoelig verlichten. Aangezien de conferentieagenda’s kunnen veranderen, kunnen signages zoals digitale deurschermen buiten vergaderzalen onmiddellijk worden bijgewerkt met het laatste schema.

Digitale kaarten

Virtuele Conciërge

Een virtuele conciërge kan gasten meer leren over lokale attracties, speciale evenementen en bezienswaardigheden. Digitale displays kunnen gasten naar toeristische toppers, historische plaatsen, populaire attracties en festivals in de omgeving leiden. Door gebruik te maken van QR-codes die kunnen worden gescand kunnen gasten belangrijke aanbiedingen, coupons of bonnen mobiel meenemen.

Digitale kaarten

Informatie

Digitale bewegwijzering geeft gasten relevante en belangrijke informatie. Lokaal weer, vlucht vertragingen en andere informatie kunnen gemakkelijk worden weergegeven, waardoor de gasten een hoger niveau van dienstverlening ervaren. Lokale, regionale en nationale nieuwskoppen kunnen in real time worden weergegeven. Belangrijke herinneringen – bijvoorbeeld neem een paraplu mee’ of ‘draag een jas’ kan worden ‘geactiveerd’ op basis van de weersomstandigheden en worden weergegeven om de gasten te helpen vooruit te plannen.

Digitale kaarten

Berichten Structureren

Digitale interactieve schermen zijn een geweldige manier om vragen te beantwoorden die vaak door de gasten worden gesteld. U kunt prijzen plaatsen voor extra diensten, zoals spa, massage en wasserij – evenals huisdierbeleid en ontbijtschema. U kunt de berichten structureren in een vragen- en antwoordformaat of afzonderlijke, unieke berichten maken om elke vraag aan te pakken. Deze virtuele conciërge maakt personeel vrij om zich te concentreren op meer dringende behoeften. Televisiekanalen kunnen zelfs worden aangepast in de kamers om gasten te informeren.

Digitale kaarten

Sponsoring

Digitale bewegwijzering kan worden gebruikt om reclame te tonen voor bedrijven die lokaal, regionaal of nationaal actief zijn. Vervoer, restaurants, kuuroorden en andere organisaties kunnen reclame-ruimte aanschaffen die op beeldschermen kan lopen. Sommige hotels hebben gekozen om sponsorruimte op hun displays te verkopen, waarbij bepaalde advertenties op terugkerende basis  worden weergegeven. Bijvoorbeeld, sommige hotels staan een bedrijf toe om het restaurant menu te sponsoren. Het menu wordt weergegeven en het bedrijf kan een deel van het scherm gebruiken voor hun advertentie.

Restaurants 

Verkoop meer door bepaalde gerechten te tonen met mooie afbeeldingen of een video.

Of ze nu al in een restaurant zijn of gewoon voorbij gaan, klanten zien niet altijd gedrukte boodschappen en suggestie borden die hen moeten informeren over speciale promoties, aanbiedingen of nieuwe menu-items. Daarentegen maakt digitale signage gebruik van foto’s en video’s om informatie aan gasten of potentiële gasten te tonen in een zeer dynamische, ‘aandachtvragende’ layout die hen niet zal ontgaan.

Digitale kaarten

Verkoop meer door bepaalde gerechten in de kijker te plaatsen met mooie afbeeldingen. Digitale menu’s zijn direct aanpasbaar op alle schermen. Hierdoor kan u gerechten die niet meer beschikbaar zijn van de kaart halen. Vervang gedrukte menukaarten door tablets om en creëer meer beleveing voor uw gasten.

Afhankelijk van uw ERP/POS systeem kan er mogelijks een koppeling gemaakt worden waardoor aanpassingen op uw scherm(en) automatisch doorgevoerd kunnen worden.
Alle info kan getoond worden op beeldschermen zo ook nieuwsberichten, weerinformatie, uur, sociale media feeds, …

Publieke Ruimtes  

Communiceer meer door je gasten nuttige informatie te tonen.

Beeldschermen bieden een nieuwe mogelijkheid om boodschappen, ideeën, gedachten, activiteitenkalenders, sferen te delen met passanten. We onderscheiden twee grote vormen van digital signage in publieke ruimtes.

Indoor signage

Een scherm in een binnenomgeving is een functionele aanvulling op de interne organisatie. Schermen kunnen de organisatie ondersteunen door bijvoorbeeld personen door te verwijzen naar een specifieke dienst of loket, informatie te tonen over het gebruik van lokalen (bijvoorbeeld bezettingsgraad en beschikbaarheid), en informatie die de wachttijd in publieke gebouwen aangenamer maakt. Het functioneel karakter uit zich ook door in sneltempo berichten te kunnen publiceren, en als dusdanig in te spelen op actualiteit.

Ruimte-specifieke informatie kan eenvoudig getoond worden. Het scherm in de jeugdboekenafdeling van een lokale bibliotheek zal andere berichten tonen (bijvoorbeeld evenementen voor jongeren in de gemeente) dan een scherm aan de balie (bijvoorbeeld een lijst van nieuwe aanwinsten in de bibliotheek).

Digitale kaarten

Urban Screens

Een strategisch geplaatst scherm in een publieke omgeving waar veel passage is. Meestal gaat het over grootformaat schermen, ledschermen of videowalls. Door hun formaat geven ze mee uitstraling en sfeer aan hun omgeving. Ze zijn vaak een uitbreiding van een gemeentelijke activiteitenkalender.

Leuke beelden van evenementen, in foto of video, in combinatie met aankondigingen van nieuwe festiviteiten zorgen voor een positieve indruk. Beide vormen van digital signage kunnen eventueel interactief waardoor gebruikers (eventueel op een deel van het scherm) zelf kunnen opzoeken wat voor hen op dat moment interessant is. In combinatie met verschillende technologieën kan informatie ook overgedragen worden naar de mobiele toestellen zodat passanten eventueel interactieve kaarten, kortingsbonnen, kalenderactiviteiten, … kunnen bekijken en opslaan voor gebruik achteraf.

Onderwijs  

Communiceer beter door je gasten nuttige informatie te tonen.

Voorbeelden van scherminhoud voor Leerlingen

Geplande activiteiten

– Tram, Trein en Bus uurregelingen

– Menu van warme maaltijden

– Aanpassingen in het schoolreglement

– Openingsuren van Secretariaat

– Lijst van vervangende leerkrachten

– Aanpassingen in het lesrooster

– Informatie over nieuwe projecten

– Nieuws

Digitale kaarten

Voorbeelden van scherminhoud voor Collega’s

– Voorstelling van nieuwe collega’s

– Aanpassingen in het schoolreglement

– Schoolobjectieven, missie’s en waarden promoten

– Lijst van vervangenden leerkrachten

– Aanpassingen van de lesrooster

– Nieuwtjes

– …

Digitale kaarten

Voorbeelden van scherminhoud voor Ouders

– Geplande activiteiten

– Aanpassingen in het schoolreglement

– Foto’s van schoolactiviteiten of uitstappen

– Welkomstbord voor bezoekers

– Berichten over vervangende leerkrachten

– Wegwijzer naar onthaal voor bezoekers

– …

 

Transport   

Digital Signage staat niet stil. Het is altijd ‘vooruitgang’. Maar wat als Digital Signage ook mee kan bewegen. Wat dacht je van deze scenario’s: 

Digitale kaarten

Reclamewagen

Een reclamewagen die twitter berichten weergeeft op het grote scherm om de interactie met zijn publiek te vergroten.

Digitale kaarten

Interactief

Of nog sterker : Een leuke dame wuift vanop het scherm naar een passant die zij beschrijft (in tekst – privacy) en die dan vriendelijk verzocht wordt om eens terug te wuiven. Waarop de dame een leuke buiging maakt om de passant te bedanken.

Digitale kaarten

Informatief

Of het toeristische treintje waar je, afhankelijk van de GPS locatie of een reeks van sensoren, informatie een pak info krijgt in beeld en geluid over wat er te zien is.

Digitale kaarten

Transport

Zou het niet fijn zijn als je bij de taxirit naast een advertentie op een scherm ook informatie krijgt van de beroemde kerk waar je net voorbij rijdt. Via de cloud kan alles up-to-date gehouden worden zodat de chauffeur zich 100% kan concentreren op het verkeer.

Bedrijfswereld  

Technologie die u helpt uw productiviteit te verhogen

Digitale kaarten

scherminhoud voor Bezoekers

 

-Vergaderzaal overzicht en planning

-Verwelkomen bezoekers

-Uitleg over verwachting i.v.m. registratie bij aankomst

-Lijst van telefoonnummers voor Taxi’s

-Vertrektijden van Trein, Tram Bus of vluchten

-Actuele campagnes in de kijker plaatsen

-Positieve getuigenissen

-Live nieuws topics

-Bedrijfsfilms

Digitale kaarten

Scherminhoud voor Werknemers

 

-Informeren over nieuwe en bestaande producten

-Bedrijfsdoelstellingen promoten

-Bevorderen van bedrijfsvisie en -waarden

-‘Goed nieuws’ verhalen

-Nieuwe collega’s introduceren

-Productie- en verkoopcijfers en doelen tonen

-Overzicht van interne opleidingen
-Afdelingsnieuws